Aktualności, bieżące wydarzenia, komunikaty

Ósmy Rejs Kujawsko-Pomorskiej grupy IPA po Bałtyku

Data publikacji 27.06.2019

Podobnie jak w latach ubiegłych już po raz ósmy żeglarze z Kujawsko – Pomorskiej Grupy IPA oraz zasłużeni dla IPA spotkali się w maju na bałtyckim rejsie. Tym razem rejs odbył się na jachcie „Cosmo”

Załoga z kapitanem, zasłużonym dla Sekcji Polskiej IPA Romanem Nowickim, stawiła się w dniu 25 maja w Gdyni. Tym razem wiatry nam wyjątkowo dopisywały.  Dzięki sprzyjającym wiatrom szybko opuściliśmy  Zatokę Gdańską i obraliśmy kurs na Kłajpedę. Do  Kłajpedy dopłynęliśmy w poniedziałek rano. Zwiedziliśmy miasto i oczywiście posmakowaliśmy litewskiego "Cepelina". Wieczorem wypłynęliśmy w kierunku Szwecji.  Zbliżyliśmy się do południowego cypla Gatlandii i popłynęliśmy  wzdłuż wyspy Olmm w stronę portu  w Klamar. Mieliśmy na morzu miłe spotkanie z funkcjonariuszami szwedzkiej straży granicznej, którzy kontrolowali nasz jacht.  Do portu  w Kalmar weszliśmy nad ranem. Zwiedziliśmy miasto i w środę po południu popłynęliśmy w stronę Polski. Niestety w nocy osłabł wiatr i końcówkę do Władysławowa szliśmy na silniku.   Z Władysławowa rano w piątek ruszyliśmy do portu bazowego do Gdyni. Tym razem dzięki dobrej żeglarskiej pogodzie przepłynęliśmy na żaglach prawie 600 mil. Bardzo się cieszymy, że udało nam się zorganizować kolejny rejs.

Nasze stowarzyszenie ma integrować środowisko policyjne, chcemy aby praca zawodowa nie była jedyną wspólną płaszczyzną łączącą ludzi. Gorąco dziękujemy za pomoc w zorganizowaniu rejsu zakładom „GZELA ” i Panu Romanowi Aniołkowskiemu.