Archiwum aktualności do 2015 roku

Region Świecie organizuje rejsy po Bałtyku cyklicznie co rok.

Data publikacji 18.09.2015

Od 13 do 20 września bieżącego roku odbył się tradycyjny rejs po Bałtyku jachtem „Dar Świecia”. Rejs został zorganizowany przez IPA Region Świecie. Tym razem trasa rejsu wiodła z Gdańska do Kłajpedy na Litwie.

Od 13 do 20 września bieżącego roku odbył się tradycyjny rejs po Bałtyku jachtem „Dar Świecia”. Rejs  został zorganizowany przez IPA Region Świecie. Tym razem trasa rejsu wiodła z Gdańska do Kłajpedy na Litwie. Od samego początku mieliśmy świetną słoneczną pogodę i temperaturę ok.. 20 stopni. Do pełni szczęścia brakowało nam tylko przychylnego wiatru a ten niestety był północno-wschodni więc płynęliśmy pod wiatr.  Szybkie obliczenia  i pomimo przeciwnego wiatru powinniśmy zdążyć przepłynąć w terminie.  Przeciwny wiatr powodował, że  czas dotarcia  do celu znacznie się wydłużył.

Cały czas musieliśmy halsować co powodowało, że jacht ciężko pracował w przechyle a to utrudniało normalne funkcjonowanie na  pokładzie. Ale dzięki temu poznaliśmy smak prawdziwej przygody  na rozkołysanym  morzu.  Wysoka fala podnosiła adrenalinę  i dodawała atrakcji. Po dobie siłowania się z  przeciwnym wiatrem pech nas nie opuszczał. O czwartej nad ranem pękł żagiel Genua. Do celu mieliśmy już tylko 60 mil.  Bez tego żagla przy przeciwnym wietrze straciliśmy szansę  na  dotarcie do celu i powrót w wyznaczonym czasie.  Po krótkiej naradzie - decyzja, powrót. W drodze powrotnej w komfortowych warunkach i w ekspresowym tempie dopłynęliśmy do Władysławowa. W porcie we Władysławowie nowe doświadczenia to wymiana żagla. Oczy wszystkich skierowały się na jedyną dziewczynę na jachcie filigranową Anię. Już wiedzieliśmy kto będzie  wciągnięty do góry na maszt. Niestety mimo  ekspresowego szycia żagla na powtórzenie rejsu do Kłajpedy nie starczyło  czasu.  Odwiedziliśmy kilka portów na naszym wybrzeżu Bałtyku  i  zgodnie z  planem  niespełnieni ale bogatsi  o nowe żeglarskie doświadczenia zakończyliśmy rejs w Gdańsku.  Za pomoc w przygotowaniu rejsu dziękujemy firmie „Gzella” z Osia i Kapitanowi. Do zobaczenia na czwartym już rejsie po Bałtyku w 2015 roku.