Wdrożenie nowoczesnej platformy teleinformatycznej dla zarządzania bezpieczeństwem publicznym poprzez budowę regionalnego centrum zarządzania sieciami i przetwarzania danych KWP w Bydgoszczy

Podsumowanie realizacji projektu

Data publikacji 18.09.2015

Komenda Wojewódzka Policji w Bydgoszczy zakończyła realizację przedsięwzięcia pn. „Wdrożenie nowoczesnej platformy teleinformatycznej dla zarządzania bezpieczeństwem publicznym poprzez budowę regionalnego centrum zarządzania sieciami i przetwarzania danych w KWP w Bydgoszczy wraz z infrastrukturą techniczną chroniącą lokalne styki z siecią publiczną Internet”.

Policja

Komenda Wojewódzka Policji w Bydgoszczy zakończyła realizację przedsięwzięcia pn. „Wdrożenie nowoczesnej platformy teleinformatycznej dla zarządzania bezpieczeństwem publicznym poprzez budowę regionalnego centrum zarządzania sieciami i przetwarzania danych w KWP w Bydgoszczy wraz z infrastrukturą techniczną chroniącą lokalne styki z siecią publiczną Internet” realizowanego w ramach działania 4.1 Rozwój infrastruktury ICT Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007 - 2013. Całkowity koszt zadania wyniósł: 2.582.891,38 zł, z tego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 1.937.168,50 zł.

Przedmiotem projektu było uruchomienie w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy profesjonalnego regionalnego centrum zarządzania sieciami teleinformatycznymi Policji wraz z centralnym punktem przetwarzania danych informatycznych służących do zapewnienia wysokiego poziomu zarządzania bezpieczeństwem publicznym oraz uruchomienie opartej o urządzenia UTM nowoczesnej platformy sprzętowej zapewniającej wysokie bezpieczeństwo w ruchu internetowym generowanym pomiędzy społeczeństwem a Policją. W ramach planowanego centrum zarządzania sieciami i przetwarzania danych została utworzona nowoczesna serwerownia wraz z potrzebną do jej funkcjonowania infrastrukturą techniczną. Umiejscowienie serwerowni w KWP w Bydgoszczy wynika bezpośrednio z nadzorczych i zarządczych funkcji regionalnego węzła teleinformatycznego. Zakres prac obejmował prace adaptacyjno-budowlane pomieszczeń i wykonanie podłogi technicznej a następnie instalacje 14 szaf IT i połączenie ich z infrastrukturą teleinformatyczną budynku. Serwerownia została wyposażona w klimatyzację opartą na układach wykorzystujących chłodzenie wodą lodową oraz wyposażona w ekologiczną funkcję freecoolingu. Równolegle zostały przeprowadzone prace adaptacyjno-modernizacyjne przyłącza elektroenergetycznego budynku oraz modernizacja i rozbudowa układu podtrzymania zasilania serwerowni. Uruchomiono sieci urządzeń zabezpieczających połączenia internetowe pomiędzy Policją a społeczeństwem opartych o sprzęt UTM tzn. wielofunkcyjne urządzenia sprzętowe zabezpieczające styk sieci firmowych z Internetem.

Głównym celem projektu była budowa infrastruktury (bazy) zapewniającej optymalne wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych w Kujawsko-Pomorskiej Policji.

Celami dodatkowymi:
  • poprawa wydajności oraz bezpieczeństwa pracy urządzeń teleinformatycznych;
  • usprawnienie procesu zarządzania sieciami i systemami teleinformatycznymi;
  • zwiększenie bezpieczeństwa przesyłania i przetwarzania informacji elektronicznych.

W wyniku realizacji projektu osiągnięto zakładane wskaźniki celu:
a/ wskaźniki produktu:

  • liczba wybudowanych centrów zarządzania sieciami regionalnymi/lokalnymi – 1 szt.
  • liczba jednostek objętych wsparciem – 20 szt. (KWP w Bydgoszczy + 19 KPP/KMP woj. kujawsko-pomorskiego)

b/ wskaźniki rezultatu:

  • liczba jednostek korzystających z utworzonych aplikacji i usług teleinformatycznych - 20 szt. (KWP w Bydgoszczy + 19 KPP/KMP woj. kujawsko-pomorskiego)

Budowa serwerowni jako centrum zarządzania systemami teleinformatycznymi pozwoliła w jednym miejscu ulokować wszystkie eksploatowane systemy, zapewniając jednolite środowisko pracy i przyczyniając się do właściwego oraz wydajniejszego wykorzystania uruchomionych systemów. Centralizacja zarządzania, zapewnienie jednolitego i optymalnego środowiska pracy zwiększa niezawodność oraz wydajność systemów, wpływa na usprawnienie zarządzania zasobami Policji oraz przekłada się bezpośrednio na wyższy standard obsługi społeczeństwa. Na poprawę jakości pracy Policji i co za tym idzie zapewnienie właściwej interakcji w kontaktach obywatel – Policja wpływa również zapewnienie szeroko rozumianego bezpieczeństwa e-usług. Przełamanie jednego z czynników hamujących taką komunikację, jakim jest niskie poczucie bezpieczeństwa dla przesyłanej i przetwarzanej w Policji informacji elektronicznej, nie tylko eliminuje wykluczenia wynikające np. z niepełnosprawności czy lokalizacji w obszarach peryferyjnych województwa, ale również wychodzi naprzeciw oczekiwaniom społecznym i przyczynia się do wzbogacenia oferty i podniesienia jakości tychże usług. Zastosowanie sieci urządzeń w technologii UTM, w pełni gwarantuje właściwe zapewnienie standardu bezpieczeństwa e-usług w KWP w Bydgoszczy.

Projekt był realizowany w okresie od 01.04.2010 do 31.12.2011 roku.

Izabela Adamczak – Garstecka
Sekcja Zamówień Publicznych i Funduszy Pomocowych
KWP w Bydgoszczy

 

Autor:
Publikacja:

  • Ryc. 1. System zasilania awaryjnego
    Ryc. 1. System zasilania awaryjnego
  • Ryc. 2. Autostart agregatu prądotwórczego
    Ryc. 2. Autostart agregatu prądotwórczego
  • Ryc. 3 Urządzenia systemu klimatyzacji
    Ryc. 3 Urządzenia systemu klimatyzacji
  • Ryc. 4 Urządzenia systemu klimatyzacji
    Ryc. 4 Urządzenia systemu klimatyzacji
  • Ryc. 5 Pomieszczenie serwerowni
    Ryc. 5 Pomieszczenie serwerowni
  • Ryc. 6. szafy IT
    Ryc. 6. szafy IT
  • Ryc. 7. Rozdzielnia elektryczna
    Ryc. 7. Rozdzielnia elektryczna
  • Ryc. 8. Centralka systemu p-poż.
    Ryc. 8. Centralka systemu p-poż.
  • Ryc. 9. Stacja transformatorowa przyłącza elektroenergetycznego
    Ryc. 9. Stacja transformatorowa przyłącza elektroenergetycznego
Powrót na górę strony