Archiwum aktualności do 2015 roku

IPA Region Świecie na Bałtyku

Data publikacji 18.09.2015

Od 2 do 9 maja bieżącego roku odbył się kolejny rejs po Bałtyku, którego organizatorem jest IPA Region Świecie. Tegorocznym celem rejsu była Kopenhaga.

Od 2 do 9 maja  bieżącego roku odbył się  kolejny rejs po Bałtyku, którego organizatorem jest IPA Region Świecie. Tegorocznym celem rejsu była Kopenhaga.  Trasa   rejsu wiodła   z   Kołobrzegu przez  Bornholm - wyspy szwedzkiej  do  Kopenhagi. Tym razem   od początku mieliśmy dobrą wietrzną pogodę.  Szybko na pełnych żaglach  dopłynęliśmy do wyspy,  twierdzy, Christianso położonej nieopodal    północnego brzegu Bornholmu.  Po zwiedzeniu  i zakupie pamiątek przy korzystnych wiatrach popłynęliśmy do wybrzeży Szwecji, gdzie nad ranem przepłynęliśmy zabytkowym kanałem z podnoszonym mostem.  Tego samego dnia w godzinach popołudniowych dotarliśmy do celu naszej wyprawy.

W Kopenhadze zwiedzając spędziliśmy dwie doby. Udało nam się, dzięki pomocy naszym przyjaciołom z Danii zwiedzić zabytkową starówkę z malowniczymi kanałami i oczywiście zmianę warty przed pałacem królowej.  W drodze powrotnej  niestety nie mięliśmy już szczęścia do wiatru, który znacznie osłabł i aby wrócić  w zaplanowanym terminie udaliśmy się do Sassnitz . Małego portu z kurortem wypoczynkowym na  niemieckim brzegu Bałtyku. W Sassnic  zwiedziliśmy między innymi zakotwiczony okręt  podwodny z II wojny światowej. Po południu przy niestety słabym wietrze wspomagając się silnikiem popłynęliśmy do Świnoujścia a po noclegu w przytulnej marinie, wzdłuż wybrzeża, podziwiając klify udaliśmy się do macierzystego portu w Kołobrzegu.
Tym razemprzepłynęliśmy prawie 400 mil morskich , bardzo wygodnym jachtem typu Delphia , ale z sentymentem  wspominaliśmy przygody na  „Darze Świecia”.

Za pomoc w przygotowaniu rejsu dziękujemy szefom firmy „Gzella” z Osia oraz Kapitanowi, zasłużonemu dla IPA Romanowi  Nowickiemu.  Do zobaczenia na piątym  już rejsie po Bałtyku w 2016 roku. Tym razem ponowimy  próbę dopłynięcia do Kłajpedy. Zapraszamy.