Archiwum aktualności do 2015 roku

Wizyta Kanadyjskich policjantów w Bydgoszczy

Data publikacji 18.09.2015

W dniach 9 – 11.06.2014 roku Bydgoszcz odwiedziło emerytowane małżeństwo policyjne - członkowie IPA z Kanady - Sue i Dann Willissowie.

Po niewielkich przygodach z przejęciem ich na trasie przed miastem, spotkaliśmy się na jednej ze stacji benzynowej i zapilotowaliśmy ich do miejsca zakwaterowania na terenie Oddziałów Prewencji KWP w Bydgoszczy, gdzie zwiedzili nasze biuro IPA.

Dla naszych gości przygotowaliśmy wspólnie z regionem IPA Żnin bogaty program zwiedzania naszego miasta i regionu w ciągu krótkiego czasu ich pobytu. Całodniowa wycieczka do Muzeum Archeologicznego w Biskupinie zrobiła na naszych gościach niesamowite wrażenie. Mogli zobaczyć jak żyli i mieszkali Prasłowianie. Zwiedzanie muzeum zakończyło opłynięcie osady małym stateczkiem spacerowym po jeziorze.
Po południu naszych gości zaprosiliśmy do Grodu Piasta w Chomiąży Szlacheckiej na obiadokolację, gdzie otrzymali upominki od lokalnych władz.

Późnym popołudniem wróciliśmy do Bydgoszczy i oprowadziliśmy ich po starówce i najciekawszych zakątkach naszego miasta. Jak powiedzieli goście, gościnność i przyjacielskie podejście oraz sama Bydgoszcz na długo pozostanie w ich pamięci. Nie wykluczyli, że w przyszłości zaplanują dluższe zwiedzanie naszego kraju.

Następnego dnia państwo Willissowie zostali przez nas oprowadzeni po Oddziale Prewencji, Policji w Bydgoszczy, gdzie zobaczyli strzelnicę i zapoznali się ze sposobem organizacji szkoleń zawodowych naszych policjantów. Zwiedzili też jednostkę terenową - Komisariat Policji Śródmieście, w której dyżurny zapoznał ich z procedurami przyjmowania petentów, reagowania na zdarzenia. Na zakończenie zrobiliśmy wspólne zdjęcia na tle naszych radiowozów.

W godzinach popołudniowych pożegnaliśmy naszych gości z Kanady, którzy wyruszyli w dalszą podróż.