Ruszyła akcja „Łapki na kierownicę”
Jazda z telefonem w ręku znacząco zwiększa ryzyko wypadku. Nawet kilka sekund nieuwagi może doprowadzić do wielu niebezpiecznych sytuacji na drodze.
Akcja „Łapki” na kierownicę ma na celu zmianę podejścia kierowców do używania telefonu podczas jazdy samochodem a tym samym zminimalizowanie ryzyka występowania wypadków, do których przyczynia się nieodpowiednie korzystanie z telefonu.
Działania Policji prowadzone są wspólnie z firmą Neptis S.A. - operatorem aplikacji Yanosik oraz firmą Screen Network S.A. Stanowią one uzupełnienie policyjnej akcji pn. „Na drodze – Patrz i słuchaj”, której ważnym elementem jest zwrócenie uwagi uczestników ruchu drogowego na konsekwencje rozproszenia uwagi podczas korzystania z drogi.
Podczas akcji „Łapki” na kierownicę użytkownicy aplikacji Yanosik otrzymają materiały edukacyjne w formie quizu dot. konsekwencji korzystania przez kierujących podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku. Za bezbłędną odpowiedź na pytania będzie można otrzymać Certyfikat Odpowiedzialnego Kierowcy. W ubiegłorocznej edycji akcji w rozwiązywaniu quizu wzięło udział 59 318 kierowców, z czego 42 700 „zdało” go poprawnie, a 11 256 osób udostępniło swój certyfikat w mediach społecznościowych.
Prowadzona przez cały marzec akcja będzie wspierana emisją spotu, na ekranach LED firmy Screen Network S.A. rozlokowanych na terenie całego kraju.
BRD KGP
Autor: źródło KGP
Publikacja: Kamila Ogonowska