"Pozory mylą, dowód nie"
Data publikacji 15.07.2011
Inauguracja tegorocznej edycji kampanii „Pozory mylą, dowód nie” odbyła się pod koniec czerwca 2011r. Organizatorami tego przedsięwzięcia, podobnie jak w latach ubiegłych, jest Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego „Browary ...
Inauguracja tegorocznej edycji kampanii „Pozory mylą, dowód nie” odbyła się pod koniec czerwca 2011r. Organizatorami tego przedsięwzięcia, podobnie jak w latach ubiegłych, jest Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego „Browary Polskie” oraz Biuro Prewencji Komendy Głównej Policji. Czas trwania tegorocznej edycji przewidziany jest od lipca do września br.
Kampania pn. „Pozory mylą, dowód nie” została nagrodzona najwyższym wyróżnieniem – Platynowy Magellan w kategorii Community Relations w dziesiątej edycji konkursu branży komunikacyjnej, adresowanego do firm i organizacji z całego świata.
Głównym celem kampanii jest edukacja sprzedawców napojów alkoholowych, poprzez zwracanie uwagi, że dorosły wygląd klienta nie oznacza jego pełnoletności. Istotnym przekazem kampanii jest ponadto fakt, że dowody osobiste są wydawane osobom, które nie ukończyły 18. roku życia, stąd przy zakupie napoju alkoholowego istotne jest, aby sprzedawcy zwracali uwagę na umieszczoną w tym dokumencie datę urodzenia.
Kampania ma również zwrócić uwagę, że istotne znaczenie w przeciwdziałaniu sprzedaży alkoholu małoletnim jest właściwa postawa i reakcja dorosłych świadków takich zdarzeń. Z punktu widzenia Policji istotnym celem będzie także zwrócenie społecznej uwagi na problem spożywania alkoholu przez dzieci i młodzież oraz wzmocnienie dezaprobaty dla tego procederu.
W tym roku główna aktywność w ramach realizacji kampanii spoczywa na gminach, do których zostało skierowane zaproszenie do udziału w opisywanym przedsięwzięciu. Swój akces uczestnictwa zgłosiło ponad 200 z nich z różnych rejonów Polski. Otrzymają one tym samym tytuł „Odpowiedzialna gmina”. W kampanii mają brać udział także członkowie lokalnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, przedstawiciele organizacji zajmujących się problematyką trzeźwości i inni.
Całość kampanii objęła patronatem medialnym TVP Info, która będzie pokazywać na antenie działania podejmowane przez gminy, co stanowić będzie jednocześnie formę ciekawej promocji samych gmin w skali ogólnopolskiej.
Rolą policjantów (służb patrolowych, dzielnicowych, specjalistów ds. nieletnich lub prewencji kryminalnej) na terenie gmin, które zgłosiły swój udział w kampanii będzie w ramach realizowanych zadań zwrócenie uwagi, aby materiały te były właściwie zagospodarowane i wyeksponowane w sklepach, aby odniosło to zamierzony skutek, tj. respektowanie przez sprzedawców zakazu sprzedaży napojów alkoholoych małoletnim. Ewentualnie, na prośbę przedstawicieli komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, policjanci mogą wspierać ich w szkoleniach sprzedawców. Na tę okoliczność został przygotowany film, który będzie bezpośrednio przesyłany do gmin.
Więcej na temat kampanii przeczytają Państwo na stronie internetowej:
http://www.browary-polskie.pl/spoleczna/kampanie/szczegoly.php?gid=&eid=20&exd-markupId=5
Opracowano na podstawie materiałów KGP
asp. szt. Marek Kolinski
Wydział Prewencji KWP w Bydgoszczy
Kampania pn. „Pozory mylą, dowód nie” została nagrodzona najwyższym wyróżnieniem – Platynowy Magellan w kategorii Community Relations w dziesiątej edycji konkursu branży komunikacyjnej, adresowanego do firm i organizacji z całego świata.
Głównym celem kampanii jest edukacja sprzedawców napojów alkoholowych, poprzez zwracanie uwagi, że dorosły wygląd klienta nie oznacza jego pełnoletności. Istotnym przekazem kampanii jest ponadto fakt, że dowody osobiste są wydawane osobom, które nie ukończyły 18. roku życia, stąd przy zakupie napoju alkoholowego istotne jest, aby sprzedawcy zwracali uwagę na umieszczoną w tym dokumencie datę urodzenia.
Kampania ma również zwrócić uwagę, że istotne znaczenie w przeciwdziałaniu sprzedaży alkoholu małoletnim jest właściwa postawa i reakcja dorosłych świadków takich zdarzeń. Z punktu widzenia Policji istotnym celem będzie także zwrócenie społecznej uwagi na problem spożywania alkoholu przez dzieci i młodzież oraz wzmocnienie dezaprobaty dla tego procederu.
W tym roku główna aktywność w ramach realizacji kampanii spoczywa na gminach, do których zostało skierowane zaproszenie do udziału w opisywanym przedsięwzięciu. Swój akces uczestnictwa zgłosiło ponad 200 z nich z różnych rejonów Polski. Otrzymają one tym samym tytuł „Odpowiedzialna gmina”. W kampanii mają brać udział także członkowie lokalnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, przedstawiciele organizacji zajmujących się problematyką trzeźwości i inni.
Całość kampanii objęła patronatem medialnym TVP Info, która będzie pokazywać na antenie działania podejmowane przez gminy, co stanowić będzie jednocześnie formę ciekawej promocji samych gmin w skali ogólnopolskiej.
Rolą policjantów (służb patrolowych, dzielnicowych, specjalistów ds. nieletnich lub prewencji kryminalnej) na terenie gmin, które zgłosiły swój udział w kampanii będzie w ramach realizowanych zadań zwrócenie uwagi, aby materiały te były właściwie zagospodarowane i wyeksponowane w sklepach, aby odniosło to zamierzony skutek, tj. respektowanie przez sprzedawców zakazu sprzedaży napojów alkoholoych małoletnim. Ewentualnie, na prośbę przedstawicieli komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, policjanci mogą wspierać ich w szkoleniach sprzedawców. Na tę okoliczność został przygotowany film, który będzie bezpośrednio przesyłany do gmin.
Więcej na temat kampanii przeczytają Państwo na stronie internetowej:
http://www.browary-polskie.pl/spoleczna/kampanie/szczegoly.php?gid=&eid=20&exd-markupId=5
Opracowano na podstawie materiałów KGP
asp. szt. Marek Kolinski
Wydział Prewencji KWP w Bydgoszczy
Autor: Rzecznik_KWP
Publikacja: Rzecznik_KWP