Pierwszy autobus promujący kampanię społeczną „Wspieramy bezpieczeństwo na polskich drogach”
Data publikacji 25.01.2013
Ruszył pierwszy autobus promujący kampanię społeczną „Wspieramy bezpieczeństwo na polskich drogach”
Dzisiaj (17.01.2013 r.) na Starym Rynku w Bydgoszczy odbyła się prezentacja pierwszego autobusu promującego kampanię społeczną ...
Ruszył pierwszy autobus promujący kampanię społeczną „Wspieramy bezpieczeństwo na polskich drogach”
Dzisiaj (17.01.2013 r.) na Starym Rynku w Bydgoszczy odbyła się prezentacja pierwszego autobusu promującego kampanię społeczną „Wspieramy bezpieczeństwo na polskich drogach”, organizowaną przez ruch społeczny „Sławek i przyjaciele”.
Celem tej akcji jest przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa na drogach poprzez wzrost świadomości pieszych i rowerzystów, dotyczącej bycia widocznym na drodze.
Autorzy kampanii zakładają osiągnięcie tego celu poprzez promocję używania elementów odblaskowych głównie wśród dzieci i młodzieży, ale także wśród dorosłych. Zamierzają go osiągnąć przez prezentację w przedszkolach i szkołach podstawowych naszego województwa „urządzenia” przewrotnie nazwanego „magiczną” tubą. Umożliwia ono w prosty, ale jednocześnie bardzo dobitny sposób ukazać różnicę jak po zmierzchu widoczna jest osoba z odblaskami i bez nich. Ich wielką zaletą jest to, że w każdej chwili i w dowolnym miejscu, bez względu na porę dnia i nocy możemy zaprezentować symulację drogową „po ciemku”.
Autorzy kampanii planowali zebranie funduszy na swoje działania w ten sposób, że na wynajętej powierzchni reklamowej autobusu zostaną umieszczone zdjęcia lub logosy osób prywatnych lub instytucji, które wykupią moduł o wielkości 10 x 10 cm w cenie 50 zł brutto wpłacając te pieniądze na konto Stowarzyszenia „Bezpieczeństwo dziecka”.
Po blisko trzech miesiącach udało się zebrać środki od około 70 osób fizycznych i innych podmiotów, które zechciały promować tą kampanię poprzez umieszczenia swojego zdjęcia czy logo na powierzchni autobusu. Dziuki temu udało się zebrać środki finansowe na wyprodukowanie ponad 200 „magicznych tub”.
Właśnie dzisiaj na ulice Bydgoszczy wyjechał autobus Miejskich Zakładów Komunikacyjnych Spółka z o.o. w Bydgoszczy, który promuje kampanię.
Wyprodukowane dzięki temu „magiczne tuby” za pośrednictwem WORD-u w Bydgoszczy, Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy i innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem trafią do przedszkoli i szkół podstawowych naszego województwa. Czeka ich niełatwe i odpowiedzialne zadanie, bo dzieci to bardzo wymagająca grupa odbiorców.
podkom. Marek Kolinski
Wydział Prewencji KWP w Bydgoszczy
Dzisiaj (17.01.2013 r.) na Starym Rynku w Bydgoszczy odbyła się prezentacja pierwszego autobusu promującego kampanię społeczną „Wspieramy bezpieczeństwo na polskich drogach”, organizowaną przez ruch społeczny „Sławek i przyjaciele”.
Celem tej akcji jest przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa na drogach poprzez wzrost świadomości pieszych i rowerzystów, dotyczącej bycia widocznym na drodze.
Autorzy kampanii zakładają osiągnięcie tego celu poprzez promocję używania elementów odblaskowych głównie wśród dzieci i młodzieży, ale także wśród dorosłych. Zamierzają go osiągnąć przez prezentację w przedszkolach i szkołach podstawowych naszego województwa „urządzenia” przewrotnie nazwanego „magiczną” tubą. Umożliwia ono w prosty, ale jednocześnie bardzo dobitny sposób ukazać różnicę jak po zmierzchu widoczna jest osoba z odblaskami i bez nich. Ich wielką zaletą jest to, że w każdej chwili i w dowolnym miejscu, bez względu na porę dnia i nocy możemy zaprezentować symulację drogową „po ciemku”.
Autorzy kampanii planowali zebranie funduszy na swoje działania w ten sposób, że na wynajętej powierzchni reklamowej autobusu zostaną umieszczone zdjęcia lub logosy osób prywatnych lub instytucji, które wykupią moduł o wielkości 10 x 10 cm w cenie 50 zł brutto wpłacając te pieniądze na konto Stowarzyszenia „Bezpieczeństwo dziecka”.
Po blisko trzech miesiącach udało się zebrać środki od około 70 osób fizycznych i innych podmiotów, które zechciały promować tą kampanię poprzez umieszczenia swojego zdjęcia czy logo na powierzchni autobusu. Dziuki temu udało się zebrać środki finansowe na wyprodukowanie ponad 200 „magicznych tub”.
Właśnie dzisiaj na ulice Bydgoszczy wyjechał autobus Miejskich Zakładów Komunikacyjnych Spółka z o.o. w Bydgoszczy, który promuje kampanię.
Wyprodukowane dzięki temu „magiczne tuby” za pośrednictwem WORD-u w Bydgoszczy, Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy i innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem trafią do przedszkoli i szkół podstawowych naszego województwa. Czeka ich niełatwe i odpowiedzialne zadanie, bo dzieci to bardzo wymagająca grupa odbiorców.
podkom. Marek Kolinski
Wydział Prewencji KWP w Bydgoszczy
Autor: P_Duziak_2010
Publikacja: P_Duziak_2010