Wiadomości

Akcja społeczna "Bezpieczny, bo widoczny"

Data publikacji 06.11.2014

Na drogach wciąż giną lub ulegają poważnym wypadkom dzieci.
Najczęściej są pieszymi – małymi, niewidocznymi w ciemnościach punktami.
Niestety nie wszyscy są świadomi tego, że niewielki, odblaskowy element
przyczepiony do kurtki czy ...

Na drogach wciąż giną lub ulegają poważnym wypadkom dzieci. Najczęściej są pieszymi – małymi, niewidocznymi w ciemnościach punktami. Niestety nie wszyscy są świadomi tego, że niewielki, odblaskowy element przyczepiony do kurtki czy buta może zapobiec tragedii. Właśnie ruszyła akcja społeczna "Bezpieczny, bo widoczny", która ma propagować noszenie odblasków.




W czwartek, 23 października, w Komendzie Głównej Policji odbyła się konferencja prasowa poświęcona akcji społecznej „Bezpieczny, bo widoczny”. Podczas spotkania miała miejsce premiera klipów, promujących noszenie odblasków przez dzieci. W filmikach wystąpili Paulina Holtz, Karolina Malinowska, Omenaa Mensah oraz Artur Chamski.

- Dlaczego teraz zaczynamy akcję? Najbliższy weekend to zmiana czasu z letniego na zimowy, zmrok co raz szybciej zapada, co raz więcej mamy ciemnych godzin – niestety na drogach robi się niebezpiecznie z punktu widzenia osób pieszych – powiedział podczas konferencji Rzecznik Prasowy Komendanta Głównego Policji insp. Mariusz Sokołowski. – Jako policja od kilku już lat promujemy odzież z elementami odblaskowymi. Jest to najlepszy sposób, aby poprawić widoczność dziecka, ale także dorosłego na drodze – dodał.

Rzecznik podkreślił też rolę najmłodszych, biorących udział w kampanii: - Dla nas bardzo ważne są dzieci, po raz kolejny mówimy o nich dlatego, że to właśnie one są ambasadorami wiedzy i popularyzatorami noszenia odblasków wśród osób dorosłych.

Akcja społeczna „Bezpieczny, bo widoczny” prowadzona pod patronatem Komendy Głównej Policji i Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ma za zadanie propagować i uświadamiać, jak ważne jest noszenie przez dzieci odblaskowych elementów garderoby. To dzięki nim możemy znacznie zwiększyć bezpieczeństwo najmłodszych na drogach.Kampania ma przypominać zarówno rodzicom, jak i samym dzieciom o konieczności ich noszenia. Dzieciaki mają przekonać się, że noszenie odblasków to nie „obciach”, a stylowy, mądry i bezpieczny wybór.

Głównym celem akcji jest zwiększenie świadomości dorosłych na temat bezpieczeństwa dzieci, ale także realna zmiana – pojawienie się na ulicach świecących punkcików oznaczających ŻYCIE! Najnowsza ustawa nakłada obowiązek noszenia odblasków tylko poza obszarem zabudowanym. Należy pamiętać, że powinny one być noszone po zmroku również w mieście. To rozsądna konieczność.

Kampanię wspierają znane twarze, takie jak: Karolina Malinowska, Omenaa Mensah, Artur Chamski, Paulina Holtz, a także dzieciaki ze Szkoły Podstawowej nr 103 w Warszawie, które uważają, że odblaski i bezpieczeństwo są cool!

►www.bezpiecznybowidoczny.org

►www.facebook.com/bezpiecznybowidoczny




Spoty:

Artur Chamski:



Karolina Malinowska:



Paulina Holtz:



Omenaa Mansah:


mł. insp. Marek Konkolewski:



Rzecznik Komendanta Głównego Policji o promowaniu mody na noszenie odblasków
pobierz plik
Gabrysia Raczyńska o konieczności noszenia odblasków przez dzieci
pobierz plik
Julia Wróblewska o tym, że odblaski ratują życie
pobierz plik
mł. insp. Marek Konkolewski o statystykach wypadków z udziałem pieszych
pobierz plik
Karolina Wirowska i Katarzyna Nowicka o celach kampanii "Bezpieczny, bo widoczny"
pobierz plik

Omenaa Mensah o słabej widoczności pieszych jesienią
pobierz plik
Artur Chamski o swoim udziale w kampanii
pobierz plik
Violetta Kołakowska o konieczności noszenia odzieży z elementami odblaskowymi przez dorosłych
pobierz plik

Źródło KGP






Autor: P_Duziak_2010
Publikacja: P_Duziak_2010

Powrót na górę strony