Wiadomości

„Alkoholu małoletnim nie sprzedajemy…”- oby nie było tylko frazesem

Data publikacji 30.07.2015

Odpowiedzialny sprzedawca- czyli nie sugerujący się wyglądem osoby chcącej zakupić alkohol, a rzetelnie sprawdzając dowód osobisty, konsekwentny w postawie, odmawiający sprzedaży alkoholu nieletniemu, świadomy konsekwencji łamania prawa. ...

Odpowiedzialny sprzedawca- czyli nie sugerujący się wyglądem osoby chcącej zakupić alkohol, a  rzetelnie sprawdzając dowód osobisty, konsekwentny w postawie, odmawiający sprzedaży alkoholu nieletniemu, świadomy konsekwencji łamania prawa. Szkolenie dla sprzedawców być może umożliwi nabycie lub wzmocnienie cech, które powinna posiadać osoba sprzedająca.

Trwa akcja pod hasłem: „Odpowiedzialny sprzedawca”. Przeprowadzana jest w ramach trwającej już od 6 lat kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”. Jest wynikiem współpracy Komendy Głównej Policji z Browarem Polskim.

Adresatami inicjatywy edukacyjnej są sprzedawcy, którzy w swej codziennej pracy konfrontują się z osobami nieletnimi, chcącymi zakupić alkohol. Dzielnicowi z Włocławka odwiedzają sklepy, rozmawiają z ekspedientami o tym problemie. Pozostawiają ulotki, informujące o tym, gdzie można pozyskać cenne wskazówki dotyczące tej grupy zawodowej.

Edukowanie, uświadamianie niekorzystnych skutków sprzedawania nieletnim alkoholu odbywa się przede wszystkim poprzez interaktywne szkolenie. Sprzedawcy na stronie www.odpowiedzialnysprzedawca.pl znajdą specjalnie dla nich przygotowaną platformę szkoleniową. Dostarczy ona osobą zainteresowanym wiedzy o przepisach dotyczących zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim, konsekwencji nierespektowania przez nich prawa, uświadomi  o wpływie alkoholu na rozwój psychofizyczny nieletniego. Poprzez udostępnione materiały chce się osiągnąć cel nadrzędny, jakim jest nabycie technik asertywności. Głównie chodzi o to, aby sprzedawcy skutecznie, konsekwentnie odmawiali sprzedaży alkoholu osobą przed 18 r.ż., aby reagowali i działali spójnie z treścią tabliczek informacyjnych, które zawierają ich sklepy.

Internetowe szkolenie kończy test, w których osoby biorące udział mogą zweryfikować stan swojej wiedzy. Na tym etapie jest również gra, która stanowi symulację sytuacji zakupu alkoholu w sklepie.
Dzielnicowy z Włocławka już zaczęli zachęcać sprzedawców do skorzystania ze szkolenia.

Lidia Popielińska
Zespół Komunikacji Społecznej KMP we Włocławku

Autor: Rzecznik_KWP
Publikacja: Rzecznik_KWP

Powrót na górę strony