Debata o bezpieczeństwie podczas imprez masowych
Przedstawiciele wszystkich podmiotów, których zadania wiążą się z organizacją imprez masowych uczestniczyli w spotkaniu, którego gospodarzem był mł. insp. Marcin Ratajczak pełniący obowiązki Komendanta Powiatowego Policji w Inowrocławiu. Głównym celem było omówienie dotychczasowej współpracy, a także wyznaczenie priorytetów na nadchodzący sezon.
We wczorajszym (27.07.16) spotkaniu w inowrocławskiej komendzie wzięli udział organizatorzy imprez masowych, przedstawiciele klubów sportowych, lokalnych przewoźników, Straży Miejskiej, urzędu miejskiego oraz policjanci. Celem spotkania było omówienie dotychczasowej współpracy i zakresu zadań, które czekają organizatorów w związku z nadchodzącym sezonem sportowym, ale nie tylko.
Spotkanie otworzył mł. insp. Marcin Ratajczak pełniący obowiązki Komendanta Powiatowego Policji w Inowrocławiu, który omówił, jak ważny jest bieżący kontakt w zakresie przygotowań przedsięwzięć, bo trzeba podejmować wspólne wysiłki, aby wpływać na świadomość ludzi. Imprezy kulturalne, sportowe nie powinny wiązać się z łamaniem prawa, a być pięknym widowiskiem.
Podczas spotkania zostały omówione wymogi prawne, jakie nakłada na organizatora ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych. Szczególnie zwrócono uwagę na prawidłowe sporządzanie dokumentacji związanej z planowaniem imprez. W dużej mierze dyskusja dotyczyła metod zabezpieczenia imprez i wypracowania wspólnych form komunikacji między służbami oraz przedstawicielami instytucji.
Autor: asp. szt. Izabella Drobniecka
Publikacja: Kamila Ogonowska