Wymiana doświadczeń w zakresie systemu szkoleń i wykonywania zadań przez dzielnicowych - INTPATROL
Data publikacji 13.12.2008
Zakończono wymianę doświadczeń na temat roli i zadań dzielnicowego w ramach projektu „Wymiana doświadczeń w zakresie systemu szkoleń i wykonywania zadań przez dzielnicowych - INTPATROL”.
Zakończono wymianę doświadczeń na temat roli i zadań dzielnicowego w ramach projektu „Wymiana doświadczeń w zakresie systemu szkoleń i wykonywania zadań przez dzielnicowych - INTPATROL” realizowanego z Programu „Uczenie się przez całe życie – Leonardo da Vinci ze środków Komisji Europejskiej. Ośmioosobowa grupa funkcjonariuszy reprezentujących KWP w Bydgoszczy, KMP w Toruniu i jednostki szczebla podstawowego (komisariaty i posterunki) z terenu powiatu toruńskiego w dniach 15-23.11.2008 roku przebywała na stażu w Polizeiinspektion w Göttingen w Niemczech.
W czasie pobytu w Getyndze policjanci zapoznali się ze strukturą organizacyjną policji oraz szkół policji landu Dolnej Saksonii, systemem szkoleń dzielnicowych, sposobami realizacji zadań z zakresu prewencji kryminalnej, statystykami zdarzeń drogowych, dokumentacją prowadzoną przez niemieckiego dzielnicowego oraz wyposażeniem stanowisk pracy dzielicowych. Podczas wizyty w Szkole Policji w miejscowości Hann Münden, przedstawiciele kujawsko – pomorskiej Policji mieli możliwość obserwowania prowadzonych zajęć z technik samoobrony i wyszkolenia strzeleckiego dla policjantów. Polscy dzielnicowi odwiedzili także Zakład Karny dla nieletnich w Leinebergu.
Największe zainteresowanie wśród Beneficjentów wymiany wywołał projekt „Busscout” (Autobusowi zwiadowcy). Program ten na terenie miasta Getyngi jest realizowany od 7 lat za środki pozyskiwane od zakładu komunikacji miejskiej, obsługującej autobusy szkolne – m.in. z reklam umieszczonych na autobusach. W programie uczestniczy młodzież ze szkół podstawowych, która zgłasza chęć uczestniczenia w przedsięwzięciu. Inicjatywa ma na celu uświadomienie młodzieży potrzeby reagowania na wszelkiego rodzaju negatywne zachowania uczniów w czasie jazdy autobusem szkolnym i uczenie poprzez ćwiczenia praktyczne stosownego do sytuacji zachowania. Zadaniem najstarszych uczniów jest zwrócenie uwagi młodszym kolegom, że ich zachowanie jest negatywne i nie jest akceptowane przez innych pasażerów (nie stosuje się żadnej formy rozwiązań siłowych).Oprócz części teoretycznej, uczestnicy wymiany towarzyszyli niemieckim dzielnicowym podczas wykonywania zadań służbowych w rejonach miast: Getyngi i Hann Münden.
Po powrocie do Polski, Beneficjenci projektu przedstawili swoje spostrzeżenia
i wrażenia z realizacji przedsięwzięcia.
| Pełna relacja z wyjazdu do Getyngi |
opr. Izabela Adamczak-Garstecka
Zespół ds. Funduszy Europejskich
KWP w Bydgoszczy
Autor: Piotr_P
Publikacja: Piotr_P