Wspólnie na rzecz bezpieczeństwa imprez
W siedzibie inowrocławskiej Policji odbyło się spotkanie z organizatorami imprez oraz przedstawicielami przewoźników. Dyskutowano o tym, jak wspólnie działać, by podczas organizacji i ich przebiegu nie dochodziło do łamania prawa i zakłóceń.
Wczorajsze (6.03.19) spotkanie otworzył Komendant Powiatowy Policji w Inowrocławiu insp. Marcin Ratajczak, który wypowiedział się na temat dotychczasowej współpracy przedstawicieli instytucji z Policją. Wskazał też na bieżącą wymianę informacji, co ma służyć zapewnieniu bezpieczeństwa w czasie różnych imprez.
Naczelnik Wydziału Prewencji KPP w Inowrocławiu podinsp. Paweł Fajfer i mł. asp. Grzegorz Małetka omówili zapisy ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, prawa i obowiązki organizatora oraz najczęściej popełniane błędy formalne w dokumentacji przy składaniu wniosków o wydanie opinii w zakresie konkretnej planowanej imprezy. Policjanci również uświadamiali przedstawicieli przewoźników, że mają oni obowiązek niezwłocznego i nie później niż 24 godziny przed powiadomienia Policji o każdym przypadku wynajęcia środka transportu przez uczestników sportowych imprez masowych. Spotkaniu towarzyszyła dyskusja.
Autor: asp. szt. Izabella Drobniecka
Publikacja: Kamila Ogonowska